Danmarks Naturfredningsforening - Affaldsindsamling GoBoat

København: Gratis GoBoat sejlture for at fjerne affald fra vandet

Pressemeddelelse

GoBoats officielle sæsonstart for 2023 er netop skudt i gang. Foråret hos GoBoat byder på gratis sejlads til gavn for miljøet og gratis sejlads for udsatte familier. Og selvfølgelig er alle københavnere velkomne til den velkendte hyggelige sejltur i Københavns kanaler. El-bådene ligger klar på Islands Brygge med varmesæder.

GoBoat, den danske bådudlejningsvirksomhed, er igen i år klar med en masse arrangementer som Affaldsindsamling, Klassisk på Kyssetrappen, hundeuge, fejring af sin 9 års fødselsdag og meget mere. Og i år er der flere muligheder for at komme helt gratis på vandet.

En af de store forårsbegivenheder er Affaldsindsamlingen sammen med Danmarks Naturfredningsforening fra 20-26. marts. Affaldsindsamlingen involverer hvert år en masse ildsjæle, både private og virksomheder, der samler affald ind i hele landet. Fælles er, at de ønsker at holde lokalmiljøet rent og støtte et godt initiativ.

Sejl gratis med GoBoat, når du samler affald

I uge 12 kan du mandag-torsdag sejle gratis med GoBoat, så længe du aktivt deltager i Affaldsindsamlingen og samler skrald, mens du er ude på en hyggelig sejltur. Lørdag og søndag, i samme uge, betaler du for sejlturen på normal vis. Pengene fra bådlejen i weekenden donerer GoBoat til Danmarks Naturfredningsforening. Læs mere om indsamlingen hos GoBoat.

Anders Ekelund Mørck

CEO i GoBoat, Anders Ekelund Mørck, udtaler:

“GoBoat har i forvejen initiativer, der holder vandet rent for affald i København men også i Aarhus og Odense samt de mange internationale havne, vi sejler i. Samarbejdet med Danmarks Naturfredningsforening er derfor en naturlig forlængelse af vores eksisterende tiltag. En kæmpe tak de mange, der vil samle affald ind i København i uge 12 - og forhåbentligt hygger sig samtidig.”

Hos GoBoat låner man et fiskenet og får udleveret en pose, så det er lettere at samle affaldet op. Affaldet afleveres hos GoBoat efter man har registreret det via en QR kode på posen. Alle der registrerer deres affald er med i lodtrækningen om en række lækre præmier fra alle partnerne bag Affaldsindsamlingen.

Udsatte børn og familier får en gratis oplevelse på vandet

De seneste år har GoBoat inviteret udsatte børn og deres familier på gratis oplevelser på vandet i foråret. Det er efterhånden blevet en tradition. GoBoat har i år teamet op med KidsAid, Ungdommens Røde Kors og Foreningen til Støtte for Mødre og Børn. Disse partnere står for at udvælge børn og familier, der kan komme på gratis sejltur. Derfor bedes man kontakte organisationerne, hvis man vil komme i betragtning til en gratis tur.

Varmesæder og mad fra Green Island

Det danske vejr er ikke altid svedende varmt i forårsmånederne. Derfor byder GoBoat på varmesæder, som kan bookes til bådene. Sæderne giver varme bagpå og på ryggen, når man sidder på dem. Der er stor efterspørgsel, så GoBoat anbefaler man reserverer dem på forhånd.

Fra maj vil man også kunne købe lækker mad fra Green Island, der ligger 5 minutter sejlads fra GoBoat. Her kan man bestille tapas, pizza eller sandwich på forhånd, når sejlturen bookes. Du sejler derefter selv forbi Green Island for at afhente den lækre mad. Green Islands har opsat et sail-through skilt, som alle GoBoat lejere kan afhente sin bestilte mad fra. Her ringer man på klokken og så får man udleveret sin mad.

Donér penge til gode formål

GoBoat har lavet aftaler med forskellige velgørenhedsorganisationer, som sejlende hos GoBoat kan donere tiI. Hver måned kan man donere til en ny organisation. Hele marts kan de sejlende fx donere 25, 50 eller 150 kroner til Danmarks Naturfredningsforening, når man booker en båd online. Så om du deltager aktivt i Affaldsindsamlingen eller ej, er det altså muligt at donere et beløb til en god sags tjeneste. De andre organisationer, man kan donere til, bliver løbende opdateret.

Om GoBoat

Siden 2014 har oplevelsesvirksomheden GoBoat sendt gæster på vandet, både nationalt og internationalt. Kernen er udlejning af mindre eldrevne picnicbåde, hvor livsstil, kvalitetstid, nærvær og dansk design er vigtige nøgleord. GoBoat er dog mere end blot en udlejningsservice. GoBoat skaber unikke helhedsoplevelser og uforglemmelige minder i trygge og komfortable rammer med et højt serviceniveau i fokus. Med en mission om at gøre vandet mere tilgængeligt for alle, er ambitionerne for den danske oplevelsesvirksomhed store, og ønsket om at sprede den maritime livsstil fortsætter.

Læs mere om GoBoat og book din båd på goboat.dk/

Find billeder i høj opløsning her.

GoBoat

Eric Ziengs, CMO