Vikingemissionen Nationalmuseet og GoBoat

Vikinger forener Nationalmuseet og GoBoat i nyt partnerskab

Pressemeddelelse

Danmarks maritime traditioner er velkendte - ikke mindst på grund af vores vikingefortid. Netop fortiden på vandet er grobund for et helt nyt samarbejde mellem Nationalmuseet og GoBoat, der kan opleves fra 25. juni.

Samarbejdet mellem GoBoat og Nationalmuseet giver gæsterne en unik mulighed for at lære om vikingetiden og selv styre en båd på vandet som vikingerne i fortiden. Vikingeintereserede bliver vidne til Bjørn Jernsides dødsensfarlige togt, hvor han plyndrer fjerne kyster, i Nationalmuseets nye udstilling “Togten”. Som ekstra del af udstillingen kan gæster sejle i GoBoat i Københavns Havn, hvor otte af virksomhedens 40 både er udsmykket som vikingeskibe med bl.a. vikingegalionsfigurer på stævnen.

Kasper Eich-Romme

Co-founder af GoBoat, Kasper Eich-Romme, siger:

“GoBoats samarbejde med Nationalmuseet er ikke kun baseret på vores fælles fascination af vandet. Udgangspunktet er i høj grad også vores fælles værdier om at ville inspirere og skabe oplevelser for vores gæster, som bliver husket. Vi håber, at danskerne tager godt imod kombinationen af udstillingen “Togten” og en sejltur på vandet, hvor man er sin egen styrmand.”

En helhedsoplevelse om vikingetiden

Museet og oplevelsesvirksomheden har også udviklet en “Vikingemission”, som fuldføres på vandet. Missionen indeholder bl.a. små opgaver om vikingernes navne og vikingernes organisering i skibene. Derudover lærer at binde knob. Det sikrer den røde tråd fra udstillingen til sejlturen.

Gæster bestemmer selv, om de ønsker at starte med en sejltur, eller om de ønsker at se udstillingen først. Udstillingen kan bookes online eller ved at dukke op i Nationalmuseets åbningstider. Sejlturen skal bookes online på forhånd og sejles i de pyntede både eller i almindelige GoBoats efter først til mølle princippet.

Nationalmuseets forestilling “Togten” er tilgængelig i tre år. Billetter kan bookes for hele pakken hos begge parter. Gæster kan nøjes med kun at se udstillingen eller tage på sejltur. Nationalmuseet og GoBoat opfordrer dog til, at man oplever begge dele. Udstillingen og sejlturen er relevant for alle aldre. Gæster kan sejle i udsmykkede både frem til 1. august. De udsmykkede både fås efter først til mølle-princippet og koster ikke ekstra.

Læs mere og book billetter på natmus.dk eller goboat.dk.

Find billeder i høj opløsning her.

Om Nationalmuseet

Læs mere om Nationalmuseet på natmus.dk.

Om GoBoat

Siden 2014 har oplevelsesvirksomheden GoBoat sendt gæster på vandet, både nationalt og internationalt. Kernen er udlejning af mindre solcelledrevne picnicbåde, der er grønne og bæredygtige, og hvor livsstil, kvalitetstid og dansk design er vigtige nøgleord. GoBoat er dog mere end blot en udlejningsservice. GoBoat skaber unikke helhedsoplevelser og uforglemmelige minder i trygge og komfortable rammer med et højt serviceniveau i fokus. Med en mission om at gøre vandet mere tilgængeligt for alle, er ambitionerne for den danske oplevelsesvirksomhed store, og ønsket om at sprede den maritime livsstil fortsætter. Læs mere om GoBoat på goboat.dk.

NationalmuseetGoBoat

Eric Ziengs, CMO