GoBoat at Islands Brygge drone

FAQ for Classic GoBoat & GoBoat Cruise

FAQ for Classic GoBoat

Booking og afbestilling

Kan jeg leje en båd uden at have booket på forhånd?

Vi anbefaler, at du booker på forhånd. Men hvis du har lyst til at tage det som det kommer, så kan du altid prøve lykken og møde op ved vores udlejningsbaser. Du kan booke her.

Hvordan afbestiller jeg min booking?

Du kan vælge at ombooke eller modtage et tilgodebevis på 100% af beløbet i op til 24 timer før sejlads. I din ordrebekræftelse finder du et link, hvor du kan redigere din booking eller aflyse din sejltur, og i stedet modtage et tilgodebevis.

Du kan aflyse din booking og få en refundering ned til 72 timer før afgang. Dette kan ikke gøres automatisk. Læs din bookingbekræftelse, som du har modtaget på email, for at få en refundering. Det tager som udgangspunkt op til 10 hverdage før refunderingen er at finde på din konto.

Hvis der er mindre end 24 timer til din sejltur er det ikke muligt at ombooke, få en voucher eller få fuld refundering. Voucheren er gyldig i 12 måneder.

De 14 dages fortrydelsesret gælder ikke for GoBoat bookinger jf. § 18, stk. 2 og 3 i forbrugeraftaleloven.

Tilbyder i afbestillingsgaranti?

Ja, du kan tilkøbe afbestillingsgaranti, når du booker din båd. Med garantien kan du frit afbestille din booking ned til 4 timer før din sejlads – uanset årsag.

Uden en afbestillingsgaranti gælder vores normale afbestillingsregler, som du kan læse ovenover. Bemærk at afbestillingsgarantien ikke dækker friske madvarer og drikke købt online som fx tapas, pizza eller sandwich.

Du kan tilvælge afbestillingsgarantien sidst i bookingen. Hvis du ønsker at tilvælge afbestillingsgarantien, skal den købes for hver båd. Dvs. hvis du booker to både, skal du have to gange afbestillingsgaranti for at dække begge både. Afbestillingsgarantien kan ikke annulleres eller tilbagebetales. Garantien kan tilkøbes hvis du booker mere end 72 timer i forvejen.

Hvis du har tilvalgt afbestillingsgarantien og ønsker at benytte den, bedes du redigere din booking senest 4 timer før sejladsen starter. Hvis du ønsker en refundering bedes du tjekke din booking bekræftelse, som du har modtaget på mail, for detaljer.

De 14 dages fortrydelsesret gælder ikke for afbestillingsgarantien, da den starter så snart du har booket.

Hvad koster det at leje en GoBoat?

Vores priser svinger alt efter sæson og tid på dagen. Vores normale pris er i juni, juli og august. Udover disse månederne er prisen oftest billigere. For hver lokation vil der også være variation i prisen. Kig i bookingsystemet for hver lokation på den specifikke dato, du ønsker at booke, for at finde den korrekte pris.

Hvordan booker jeg en båd online?

Du booker en båd online på vores bookingside.

Vælg: lokation -> antal både (hver båd har plads til 8 personer -> antal timer -> dato -> tidspunkt -> dine personlige oplysninger -> betalingsmetode

Kan jeg få rabat på leje af en GoBoat?

Der er ikke rabat, selvom du booker flere både. Men jo længere tid du lejer en båd, des lavere er prisen per time. Husk at dividere prisen med antallet af personer, der skal med ud at sejle for at finde prisen per person.

Vi tilbyder GoBoat Plus-medlemskaber i København, som giver rabat på sejlturen, hvis det er har interesse. Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev for at modtage unikke tilbud og inspiration.

Hvor mange både har GoBoat?

Antallet af både varierer fra lokation til lokation.

København, Islands Brygge: 40+ både
Odense: 4 både.
Aarhus: 5 både.

Alle vores både har plads til 8 personer, børn og babyer inkluderet.

Jeg kan se, at I er fuldt booket. Er det muligt at skrive sig på en venteliste?

Nej, desværre ikke. Sørg for at booke i god tid.

Kan jeg foretage en større booking i forbindelse med et firma- eller privatarrangement?

Ja, vi tilbyder forskellige løsninger, der tilgodeser dit behov. Læs mere her.

Inden sejlturen

Hvor længe før afgang skal jeg møde op?

Du bedes ankomme 15 minutter før afgang. for at være sikker på at der er tid nok til instruktioner om sikkerhed og hvordan båden sejles.

Hvis du møder op for sent til din afgang, skal du stadig aflevere båden tilbage på samme tidspunkt, så de næste gæster ikke skal vente.

Kan man parkere ved GoBoat?

Du kan parkere forskellige steder tæt på vores lokationer.

København: Det er muligt at finde offentlig parkeringspladser på Islands Brygge på de nærliggende gader, tæt på GoBoat.

Odense: Du kan parkere på den offentlige parkeringsplads tæt på GoBoat (Q Park).

Aarhus: På Aarhus Ø kan du parkere på Navitas' parkeringsplads.

Er det muligt at komme på toilettet ved GoBoat?


København: GoBoat har ikke egne toiletfaciliteter på Islands Brygge. Fra april-september kan du dog benytte det offentlige toilet, der ligger 2 minutters gågang fra basen.

Odense: Ja, vi har toiletter i Provianten. Det er også her du checker ind inden sejlturen.

Aarhus: Vi har ikke et toilet ved basen. Men mellem GoBoat og Domen er der et offentlig toilet, der kan benyttes.

Hvor er den nærmeste hjertestarter?

København: Vi har en hjertestarter i vores pavillon hos GoBoat på Islands Brygge 10. Du kan finde den nærmeste hjertestarter undervejs på din rute her eller i app’en TrygFonden Hjertestart.

Odense: Hos Ejerforeningen Promenaden har de en hjertestarter i indgangspartiet til Promenadebyen 2, 5000 Odense C.

Aarhus: Ved BESTSELLER på Inge Lemanns Gade 2, 8000. Den hænger til højre for hovedindgangen til BESTSELLER på bygningen med trapperne ned til parkeringskælderen.

Skal man vise coronapas for at sejle?

Nej, det er ikke et krav. Husk at blive hjemme, hvis I oplever symptomer på Corona.

Er GoBoat handicapvenligt?

Gældende for alle vores lokationer er, at du selv skal kunne gå ned i vores både og komme op igen. Vi har desværre ingen handicapramper eller lign. Gældende for Islands Brygge er dog, at hvis vores crew har tid, sejler de gerne båden hen til enden af broen, hvor det er lidt lettere at komme ned i båden, hvis du er gangbesværet.

Er det muligt at købe mad og drikkevarer hos GoBoat?


København: Ja, vi har et bredt udvalg i vores GoDeli på Islands Brygge. Heriblandt vand, snacks, sodavand, øl og vin. Det er også muligt at tilkøbe mad (tapas til 4 pers. eller sandwich), som du sejler hen og henter hos Green Island, som en del af oplevelsen. Det tager ca. 5 min. at sejle fra GoBoat til Green Island.

Odense: Du kan købe et bredt udvalg af drikkevarer, snacks og is.

Aarhus: Fra Fyrtårnet (bar) kan du købe forskellige drikkevarer og chips.

Hvad hvis det regner, blæser eller tordner?

Hvis det regner anbefaler vi at tage regntøj på og/eller medbringe en paraply, hvis vinden tillader det. Vi sælger bionedbrydelige regnslag.

Selvom det lyner og tordner, er det stadig sikkert at sejle. Hvis det blæser kraftigt, vil bådene sejle langsommere, og derfor er det formentlig ikke muligt at sejle lige så langt væk.

Hvis vinden er for kraftig til at vores både kan sejle, forbeholder vi os retten til at aflyse din sejltur. I dette tilfælde bestemmer du selv om du ønsker at ombooke, få en voucher eller en refundering. Du vil blive ringet op på dagen for din sejltur i tilfælde af aflysning.

Regn, lyn og torden er ikke grunde til aflysning fra vores side. Hvis du selv ønsker at aflyse, gælder vores normale regler og vilkår for aflysning.

Kan jeg bestille levering af takeaway til jeres adresse?

Det er desværre ikke muligt at få mad fra f.eks. Just Eat, Wolt osv. leveret til nogen af vores adresser.
I stedet kan du gøre et stop undervejs på din sejlads og modtage maden der. Sørg for at aftale et sted, hvor det er tilladt at lægge til med båden.

Under sejlturen

Hvor mange personer er der plads til i en GoBoat?

Der er plads til 8 personer i en GoBoat. Antallet gælder også for børn og babyer. Der er ALDRIG undtagelser. Nogle mennesker ringer eller skriver til os for at bede om en undtagelse. Dette sker aldrig. Så at spørge om det er spild af din og vores tid.

Er redningsvesten inkluderede i prisen ved GoBoat?

Ja. Redningsveste til voksne ligger i bådens opbevaringsrum. Vi har også redningsveste til børn og babyer, som udleveres af personalet på land.

Har GoBoat redningsveste til børn og babyer?

Ja. Vi har redningsveste helt ned til 5 kg. Redningsveste til børn og babyer udleveres af vores crew på land.

Kræver det sejlerfaring eller sejlerbevis at leje og sejle jeres både?

Nej, det gør det ikke. En GoBoat er let at styre. De eneste krav er, at personen, der sejler båden, er over 18 år og forholder sig ædru under hele sejlturen.

Crew vil give instrukser om, hvordan båden styres inden udsejling. Dette er en af grundene til du skal checke ind 15 minutter for afgang. På mail modtager du desuden instruktioner, når du booker.

Må man medbringe egen mad og drikke ombord?

Ja, du må gerne medbringe egen mad og drikke ombord på en GoBoat. I midten af båden er der et stort bord, der gør det let at nyde mad ombord.

Det er også muligt at bestille hos GoBoat, når du booker online. Det, du har bestilt, vil være klar til dig, når du skal ud at sejle.

Er det muligt at få en til at sejle båden for os?

Nej. En del af oplevelsen er at sejle båden selv og dermed være egen kaptajn ombord.

Findes der forskellige bådstørrelser?

Nej. Vi har kun én type båd med plads til 8 personer. Båden har et bord i midten, så der let kan nydes mad og drikke ombord.

Er det tilladt at sejle i alle områder af havnen?

Grundet sikkerhed er det ikke tilladt at sejle i alle dele af havnen i en GoBoat. På vores kort kan du se, hvilke områder det er tilladt at sejle i. Områderne, der er skraverede med rød er ikke tilladt at sejle i.

Kort for København, Odense og Aarhus.

Vær opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at lukke af for specifikke områder, såfremt ydre omstændigheder kræver det - det kan eksempelvis være grundet sikkerhed, når havnefogeden lukker et område af forskellige årsager.

Er det muligt at få opbevaret sine ting under sejladsen?

Nej, vi opbevarer desværre ikke personlige genstande. Husk, kun at medbringe, hvad I kan have med ombord. GoBoat fraskriver sig alt ansvar og erstatningspligt over for de personlige genstande, der medtages ombord – herunder elektronik, beklædningsdele osv.

I København, Islands Brygge kan du låne en kædelås til din barnevogn, klapstol og lignende, så du kan fastlåse dem til et cykelstativ i nærheden.

Hvad sker der, hvis vi overskrider vores bookede tid?

Hvis I ikke kommer tilbage med båden inden jeres bookede tid er afsluttet, pålægges I en klækkelig bøde pr. påbegyndte forsinkede kvarter.

Udover bødestraf vil forsinkelse også gå udover andre gæster, der venter på den båd, som I sejler rundt i. Sørg derfor for at overholde tiden. Er I i tvivl om, hvor langt der kan sejles, så spørg endelig crew til råds inden afgang.

Regler

Må man drikke alkohol ombord på båden?

Personen, der styrer båden må forholde sig ædru under hele sejlturen. Alle passagerer må indtage maksimum 2 genstande per person. Vores regler er strengere end hvad dansk lov siger, fordi en GoBoat-tur ikke blot skal være en druktur. Vi beder om mådehold og god opførsel.

Det er kun tilladt at medbringe øl, vin og drikkeklar alkohol er tilladt. Vi forbeholder os retten til at konfiskere stærk spiritus, da dette ikke er tilladt på vores både. Hvis der medbringes for store mængder vin og øl vil vi også konfiskere dette. Al konfiskeret alkohol vil blive udleveret efter endt sejlads.

Vi forbeholder os desuden retten til at afvise fulde gæster inden afgang. I sådan et tilfælde vil der ikke være nogen refundering.

Husk, at havnen er et offentligt og travlt sted. Der er mange, der bor tæt på havnen og kanalerne. Sikkerhed er meget vigtig, både din og andres. Vis respekt og ansvar, når du færdes i havnen. Her kan du læse vores alkoholpolitik.

Er det tilladt at ryge vandpibe ombord på båden?

Nej, det er ikke tilladt at ryge vandpibe ombord.

Vi tillader rygning af cigaretter. Det er vigtigt, at skodder ikke smides hverken i vandet eller i båden for at bevare vores vandmiljø og sikre en ren og behagelig oplevelse for alle.

Hvor gammel skal man være for at sejle en GoBoat?

Personen, der styrer båden skal være 18 år gammel. Der er ikke alderskrav for de yderligere passagerer i båden.

Kræver det sejlerfaring eller sejlerbevis at sejle jeres både?

Nej, du skal blot være fyldt 18 år for at sejle vores både. Crew instruerer i, hvordan båden styres.

Kan man leje og afhente en GoBoat fra andre steder end jeres lokationer?

Nej, du skal altid starte og slutte det samme sted.

Er det muligt at aflevere båden et andet sted?

Nej, du skal altid starte og slutte det samme sted.

Må man have hunde med ombord?

Ja, det må man gerne. Hunde medbringes dog på eget ansvar, og vi har ikke redningsveste til hunde.

Kan jeg holde en polterabend hos GoBoat?

Nej. Vi ønsker at gøre vandet tilgængeligt for alle, men grundet tidligere dårlig opførsel og klager, kan vi desværre ikke længere tillade polterabend.

Vi forbeholder os derfor retten til at afvise en polterabend forud for afgang, også selvom sejlturen er booket og betalt. Alle gæster, der er fulde ved ankomst vil blive nægtet adgang til vores både og vi tilbyder ingen refundering.

Er det tilladt at bade fra båden?

Nej, det er ikke tilladt at bade fra båden, da det er farligt både for den badende og alle andre brugere af havnen. Hvis du ønsker at bade, anbefaler vi at du gør det enten før eller efter din sejltur med GoBoat.

Er det tilladt at medbringe højttalere?

Det er ikke tilladt at medbringe eksterne højttalere på sejlturen. Vi skal tage hensyn til vores naboer og de øvrige trafikanter i havnen. Vi forbeholder os derfor retten til at konfiskere højttalere, som leveres tilbage igen, når sejlturen er slut.

Er bådene forsikrede?

Ja, det er de. Alle vores både er forsikrede. Som lejer er du dog ansvarlig for, hvad der sker med båden og dine handlinger på vandet. Hvis du beskadiger en GoBoat eller en del af den, eller hvis du beskadiger andres både eller anden ejendom, skal du betale selvrisikoen på op til 4.000 DKK, som afhænger af skadens omfang.
Forsikringen dækker ikke dine personlige ting, der går tabt eller bliver beskadiget.

Vi anbefaler, at du har din egen ansvars- og personforsikring.

Hvad gør jeg hvis jeg ser en GoBoat, der ikke respekterer reglerne, eller som er involveret i en ulykke?

Sikkerhed er det vigtigste for os. Derfor vil vi meget gerne høre fra dig, hvis du ser noget, hvor en GoBoat er involveret i noget, der ikke bør ske. Skriv gerne til os på info@goboat.dk eller ring i vores åbningstider. Disse ting hjælper os meget:

* Billeder af hændelsen
* Bådnummeret (står bagerst på båden)
* Dato og tidspunkt for hændelsen
* Hvor skete hændelsen

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du læse vores vilkår og betingelser her.